Ferniseringer mm i sæsonen 2019 - 2020

Fernisering 2. februar 2020

Sæsonens sidste fernisering forløb rigtig godt. Der var mange besøgende, og vi fik 3 nye medlemmer, og det er jo dejligt.

Erna Møllers glaskunst er farvestrålende og i mange størrelser lige fra fra miniature vaser til store relieffer.

Lotte Horne var desværre syg, men Finn Storgaard klarede fint præsentation af parrets malerier og vægskulpturer alene. Malerierne er fantasifigurer og dyr og mennesker og skulpturerne er skiferplader med overraskende motiver.

Tak for musikken til Mikkel og Katrine. Det var et dejligt genhør, og vi håber I vil spille for os igen.

Kunstnerne havde doneret fine præmier som blev vundet af to medlemmer.

Næste fernisering af til oktober, hvor Jan Brylling udstiller malerier og Karin Löwenstein udstiller keramik.

Husk generalforsamlingen 27. marts - hvor alle er velkommen til en festlig aften med medbragt mad og drikke. Musikalsk underholdning og mulighed for at gøre en god handel. Der er almindelig og hollandsk auktion over de indkøbte værker. Et medlem kan blive den heldige vinder af et værk til eje - og resten af værkerne fordeles blandt medlemmerne til opbevaring indtil næste generalforsamling.

Fernisering 5. januar 2020

Tak for den overvældende interesse for årets første fernisering. Godt 80 medlemmer og andre interesserede mødte op og nød den flotte udstilling. Der var farverige malerier på væggene malet af Peter Chris, som er inspireret fra rejser i tropiske lande. Dorit Knudsens rakubrændte skulpturer er farvestrålende fabeldyr, eftertænksomme fugle og smukke krukker.

Peter Chris læste op af sine digtsamlinger og stod for den musikalske underholdning.

Udstillerne havde doneret et maleri, en digtsamling og flot krukke, som blev vundet af tre heldige medlemmer.

Næste fernisering er den 2. februar, hvor skuespillerparret Lotte Horne og Finn Storgaard udstiller malerier og Erna Møller udstiller glaskunst.

Fernisering 3. november 2019

Tak til alle som mødte op. Ferniseringen bød på Laila Nikolajsens sarte malerier og Jens Ingvard Hansen skulpturer - nogle i blank messing og andre i irret kobber - en virkelig flot udstilling.

Rent musikalsk var det også en stor oplevelse - Børge Wagner spillede til fællessangene og koret "De sidste fire" gav en meget rost barbershopinspireret koncert, hvor de fire mandsstemmer passede smukt sammen.

Tak til udstillerne for de flotte gaver, som ved lodtrækning blev vundet af to medlemmer.

Fernisering 6. oktober 2019 kl. 15

Sæsonens første fernisering bød på malerier og keramik - Lene Schmidt-Petersens flotte malerier, hvor livsglade farver er omdrejningspunktet, og Niels Jørgen Hansens finurligt modellerede figurer og smukke krukker.

Tak til Lisa Balle, organist ved Allested Kirke, for at spille til fællessangene og for en dejlig koncert på sin harmonika.

Tre medlemmern var de heldige vindere af værker, som kunstnerne havde doneret til udlodning blandt medlemmerne.

Tak for det flotte fremmøde - salen var fuld, og vi fik to nye medlemmer.

Husk næste fernisering søndag den 3. november, hvor Laila Nikolajsen fra Færøerne udstiller malerier og Jens Ingvard Hansen, Ryslinge, udstiller skulpturer i bronze, messing og granit.

Besøg hos Troels Trier 22. september 2019

Tak til Troels Trier for en fantastisk eftermiddag.

45 medlemmer og andre interesserede havde en dejlig eftermiddag i selskab med Troels Trier, som fortalte om sit liv, baggrund, kunst, kvinder og indimellem satte han sig klaveret og gav et par sange.

Katalog over foreningens kunstværker

Kataloget kan åbnes ved klik her.

Her er et lille udsnit:

Kunstforeningen Carl Nielsen af 1977 © 2020