Afholdte ferniseringer og andre arrangementer i sæsonen 2022-2023

Generalforsamling fredag den 24. marts 2023

Så er generalforsamlingen vel overstået.

Tak til alle jer som mødte op - det blev en festlig aften med rigtig godt salg. Et medlem blev den heldige vinder af maleriet Byen af Laila Nikolaisen.

Ikke solgte værker blev ved lodtrækning fordelt blandt medlemmer til opbevaring til næste generalforsamling.

Desværre har Estrid valgt at stoppe i bestyrelsen efter mange år som næstformand. I stedet for Estrid, trådte Hanne Rystedt ind i bestyrelsen.

Niels Kronvald blev valgt som

suppleant i stedet for Dorthe Schack,

som ikke ønskede genvalg.

Den musikalske underholdning var

af den jazzede slags, leveret af Tailgate,

til stor fornøjelse for alle.

Første fernisering i den kommende sæson

er søndag den 8. oktober 2023.

Hele programmet for sæsonen offentliggøres

i sensommerbrevet til september.

Fernisering søndag den 5. februar 2023

Sæsonens sidste fernisering blev en dejlig oplevelse med flot besøgstal.

Sonja Møllers billeder og Lene Broes glas og keramik supplerede hinanden godt på en flot og harmonisk udstilling.

Fem meget unge elever fra musikskolen gav koncert ved klaveret - alle var imponerede over så dygtige de var.

Kunstnerne havde doneret henholdsvis en collage og et keramikfad til udlodning blandt medlemmerne.

Næste arrangement er generalforsamlingen den 24. marts 2023 kl. 18 på Carl Nielsen Skolen. Invitation sendes ud til medlemmerne omkring 1. marts.

Fernisering søndag den 8. januar 2023 kl. 15

Søndagens fernisering er vel overstået med flot opbakning fra medlemmer og andre interesserede.

Kirsten Thunes malerier, krukker, skåle og fade fik mange rosende ord med på vejen. Kirsten havde doneret en smuk krukke til lodtrækning blandt medlemmerne, og vi fandt en heldig vinder.

Tak for musikken til Jørgen Jepsen, som underholdt med sange af Evert Taube og Bjarne Liller og spillede til fællessangene.

Næste fernisering er søndag den 5. februar 2023, hvor Sonja Møller udstiller linoleumstryk, collager og akrylmalerier, og Lene Broe fra Tommerup udstiller keramik og glas.

Fernisering 6. november 2022

Søndagens fernisering levede til fulde op til forventningen om en god dag.

Tak for et stort fremmøde, og alle nød Kai Glads smukke akvarelmalerier inspireret af naturen og Dorthe Lysemoses bronzefigurer inspireret af filosofiske, humoristiske og kærlige citater fra hverdagen.

Børge Wagner spillede til fællessangene og havde publikums fulde opmærksomhed med sin levende fortælling om hans oplevelser på de bonede gulve.

De to kunstnere havde doneret smukke gaver til lodtrækning blandt medlemmerne.

Næste fernisering er søndag den 8. januar 2023, hvor Kirsten Thune fra Tullebølle udstiller malerier, malede krukker og bambusfade.

Fernisering 2. oktober 2022

Sæsonens første fernisering bød på malerier og træskulpturer - Else Friis smukke malerier og Jørn Andersons flotte skåle og skulpturer i træ - begge kunstnere er inspireret af naturen.

Poul Bengt's Gårdsangerduo leverede med lune og godt humør sange og viser fra gade og gård.

To medlemmer var de heldige vindere af værker, som kunstnerne havde doneret til udlodning.

Tak for fremmødet - det er jo altid dejligt at se mange ved vores arrangementer.

Husk næste fernisering søndag den 6 november, hvor Kai Glad udstiller malerier og Dorthe Lysemose udstiller bronzeskulpturer mm.