www.kunstforeningen-carl-nielsen-af-1977.dk
Aktiviteter generelt
Udstillinger
4-5 årlige udstillinger i salen på Carl Nielsen Skolen i Nr. Lyndelse.
Ferniseringer
Feniseringer er åbne for alle - også for ikke-medlemmer.
Vil tilstræber, at ferniseringerne indledes med et musikalsk indslag.
Generalforsamling
Generalforsamlingen i slutningen af marts er et af årets højdepunkter. Udover selve generalforsamlingen afholdes auktion over foreningens værker, lodtrækning blandt medlemmerne af et værk udvalgt af bestyrelsen til eje. De resterende værker udlånes til medlemmerne ved lodtrækning indtil næste generalforsamling.
Andre aktiviteter
Mindst en gang årligt arrangeres kunstnerbesøg, udflugter, filmaftener eller foredrag.
Opdatering af hjemmesiden
Vi vil bestræbe os på at få opdateret siden, så ofte det er muligt, så man altid kan regne med seneste nyt her på siden.
Har du kommentarer til webmaster er du velkommen til at skrive til Susanne Nørgaard: susannevnorgaard@gmail.com
Afholdte ferniseringer og andre arrangementer 2025-2026
Ferniseringerne annonceres i ferniseringsbreve til medlemmerne, her på hjemmesiden, på Facebook og på Kunstportal Fyn.
Fernisering 1. februar 2026
Sæsonens sidste fernisering bød på flotte værker af Morten Abild. Det blev en spændende udstilling med en del meget store malerier og keramikkrukker.
Til udlodning blandt medlemmerne donerede Morten et smukt maleri og en bog.
To meget dygtige elever fra musikskolen, Chloe og Lucia, gav en flot koncert for cello og klaver.
Deres lærer Jørgen Groth spillede til fællessangen.
Første fernisering i næste sæson er den 4. oktober 2026 - mere herom senere.
Husk generalforsamlingen den 27. marts, hvor alle er velkomne. Man behøver ikke at være medlem for at deltage - men der er fordele ved at være det. Man kan fx vinde et kunstværk, og man kan vinde retten til at opbevare et kunstværk indtil næste generalforsamling.
Kontakt gerne Susanne Nørgaard, tlf. 2065 2817, og hør nærmere.
Fernisering 4. januar 2026
Søndagens fernisering slog rekord i antal deltagere. I alt var der knap 100 gæster heraf 56 medlemmer. Så i bestyrelsen glæder vi os over et meget stort fremmøde.
Alle nød Lis Bramsens flotte og anderledes billeder og Bjarne Geertsens figurer i fiberbeton. Begge kunstnere gav en spændende introduktion til deres kunst.
Operasanger Jesper Buhl og pianist Ida Hovalt Jensen leverede en lille koncert af meget høj kvalitet.
Tak til udstillerne for fine gaver, som heldige medlemmer kunne gå hjem med.
Næste fernisering er søndag den 1. februar kl. 15, hvor Morten Abild udstiller malerier og skulpturer i keramik og bronze.
Fernisering 2. november 2025
Tak for fint fremmøde til fernisering af november måneds udstilling.
Og tak til de to udstillere for en flot udstilling: Birthe Marie Fyrst's malerier, inspireret af naturen, i det nære, på rejser og i fantasiens verden.
Ulla Storms finurlige keramikfigurer i stentøjsler inspireret af oplevelser i hverdagen, vinterbaderne på stranden, fiskeren, der står på molen og vandreren på tur.
Den musikalske underholdning stod to dygtige elever fra musikskolen for:
Lise Sauerberg som spillede tema med variationer fra sonate i A-dur af Mozart, og Leeloo Duus spiller "Trees" af Patrick Hamilton og "Un Larme".
Børge Wagner spillede til fællessangen.
Tak til udstillerne for de flotte værker, som de donerede til lodtrækning blandt medlemmerne.
Næste fernisering er søndag den 4. januar, hvor Lis Bramsen udstiller malerier og Bjarne Geertsen udstiller skulpturer i fiberbeton.
Fernisering 5. oktober 2025
Tak for fint fremmøde til sæsonens første fernisering.
Det blev en flot udstilling med Hanne Gamborgs malerier inspireret af blomster/natur, landskab, stilleben, abstrakte og stiliserede motiver og fri fantasi. Og Michael Kofods farverige glaskunst, inspireret af naturen og naturens farver.
Pianist Lisbeth Bjerre gav en flot koncert med bl.a. fem klaverstykker af Carl Nielsen.
Tre medlemmer var de heldige vindere af værker, som kunstnerne havde doneret til udlodning.
Og så var det jo dagen, hvor vi skulle afprøve vores helt eget lydanlæg, som er blevet muligt for os at købe, fordi vi har søgt og fået bevilliget penge til udstyret af Marius Pedersens Fond.
Tusind tak til fonden.
Næste fernisering er søndag den 2. november, hvor Birthe Fyrst udstiller malerier og Ulla Storm udstiller skulpturer i keramik.