Aktiviteter generelt

Udstillinger

4-5 årlige udstillinger i salen på Carl Nielsen Skolen i Nr. Lyndelse.

Ferniseringer

Feniseringer er åbne for alle - også for ikke-medlemmer.

Vil tilstræber, at ferniseringerne indledes med et musikalsk indslag.

Generalforsamling

Generalforsamlingen i slutningen af marts er et af årets højdepunkter. Udover selve generalforsamlingen afholdes auktion over foreningens værker, lodtrækning blandt medlemmerne af et værk udvalgt af bestyrelsen til eje. De resterende værker udlånes til medlemmerne ved lodtrækning indtil næste generalforsamling.

Andre aktiviteter

Mindst en gang årligt arrangeres kunstnerbesøg, udflugter, filmaftener eller foredrag.

Opdatering af hjemmesiden

Vi vil bestræbe os på at få opdateret siden, så ofte det er muligt, så man altid kan regne med seneste nyt her på siden.

Har du kommentarer til webmaster er du velkommen til at skrive til Susanne Nørgaard: susannevnorgaard@gmail.com

Ferniseringer mm i sæsonen 2018 - 2019

Rundvisning hos Galleri Galschiøt 6. april 2019

Tak til Jens Galschiøt for at give 50 medlemmer og andre interesserede en fantastisk eftermiddag, hvor Jens inviterede os ind i hans univers af provokerende kunst krydret med fortællinger om religion og hans oplevelser fra hele verden.

Rundvisningen sluttede af med et glas rødvin uden for i solskinnet.

Kunstauktion og generalforsamling 22. marts 2019

Tak til alle jer, som var mødt op til en festlig aften i fredags - vi kunne glæde os over en fyldt sal!

Niels Kronvald sørgede for, at generalforsamlingen forløb som den skulle. Elise From blev valgt ind i bestyrelsen, og Dorte Schack overtog Elises post som 2. suppleant.

Efter spisningen kunne vi læne os tilbage og nyde en dejlig koncert med Børge Wagner og Dorthe Elsebet Larsen - det var musik af høj kvalitet.

Agnethe Bjørn ledte os igennem auktionerne - der var 80 store som små værker, og de 40 blev solgt. Så vi er godt tilfredse med salget.

Det heldige medlem, som vandt et kunstværk til eje, kunne køre hjem med en smuk vase i keramik af Helle Fabricius.

Fernisering søndag den 3. februar 2019

Tak til 80 glade medlemmer og andre interesserede som mødte op til sæsonens sidste fernisering i søndags.

Det blev en eftermiddag med dejlig musik fra Katrine og Mikkel og kunsten supplerede hinanden rigtig godt. Emmy Nellemanns malerier i blide farver og Pia Storms værker i rå materialer.

Kunstnerne havde doneret et lille maleri og en rå sten med ansigt, som blev vundet af to heldige medlemmer

Spørgelysten og købelysten var stor - og oven i købet fik vi også to nye medlemmer.

Fernisering søndag den 6. januar 2019

Søndagens fernisering bød på farverige malerier og dekorerede sten og pinde.

Tak for musikken til Børge Wagner og Peer René Larsen.

En rigtig god dag med stor opbakning fra medlemmer og andre interesserede. Vi har efterfølgende fået et nyt medlem.

Husk næste fernisering den 3. februar, hvor vi udstiller malerier fra Emmy Nellemann og skulpturer i jern, natursten og bronze fra Pia Storm.

Fernisering søndag den 4. november 2018

Endnu en vellykket fernisering er overstået. Dejligt at se så mange mennesker.

Interessen for kunstværkerne var stor og de to kunstnere svarede beredvilligt på spørgsmål fra deltagerne.

Tre heldige vindere kunne denne gang gå hjem med værker doneret af kunstnerne: Ole Vedby Jørgensens lille maleri fra Sybergland og Susanne Gordons bronzefigurer.

Fernisering søndag den 7. oktober 2018

Tak for fremmødet til medlemmer og andre kunstinteresserede.

Sæsonens første fernisering bød på spændende kunst - malerier fra Jørgen Mogensen og keramik fra Lajla Holm og stemningsfuld musik på klaveret ved  Lisbeth Bjerre, lærer ved musikskolen.

To medlemmer vandt henholdsvis et lille maleri og en skål i rakubrænding, som de to kunstnere havde doneret til lodtrækning blandt medlemmerne.

Katalog over foreningens kunstværker

Kataloget kan åbnes ved klik her.

Her er et lille udsnit:

Tilbud til kunstforeningens medlemmer